Огляд електросамоката Acer ES Series 5: швидке рішення
04.09.23Практика розширення портфелю класів продукції останні роки набула високої популярності. Виробники смартфонів починають проектувати свої автомобілі, виробники пилососів свої навушники-фільтри повітря, ну а виробники комп’ютерів, іноді більш близький, але все ж такий інакший – електротранспорт. На початку літа компанія Acer вже почала продажі своїх електричних самокатів ES Series 3 та 5 в Україні. Розглянемо старшу модель та розберемося чим вона може привабити фанатів бренду.
Електросамокати Acer дещо подібні – вони отримали схожий дизайн, раму з алюмінієвого сплаву, захист від води рівня IPX5, максималку в 25 км/год та витримують навантаження до 100 кг. Хоча для моделі ES 5 подекуди зустрічається інформація про 120 кг. Але більша модель має потужніший двигун та більші колеса (що для наших доріг та тротуарів важко переоцінити). Закономірно вона ще й трохи важча.
То що собою являє Acer ES Series 5?
Це представник помірно габаритних та важких самокатів з двигуном 350 Вт, гумовими суцільними колесами діаметром 10 дюймів, алюмінієвим шасі, кліренсом 11 см та запасом ходу 60 км. Додаткові налаштування є у мобільному застосунку.
Оснащення
Мотор встановлено у передньому колесі. Він має три режими які дозволяють досягати максималки у 6, 10 та 25 км/год – назвемо їх «овоч», «стандарт» та «навсіампери» (насправді, «еко», «стандарт» та «спортивний»).
У самоката є комплектна підніжка, яка тримається добре і не намагається відкритися на ухабах. При відштовхуванні, щоб запустився мотор, варто бути обережним аби не зачепити її ногою. Імовірність травми виявилась досить реальною.
Руль має стандартну ширину, тому однією рукою кермувати традиційно важко і стрьомно. Зате ручки не просто гумові, а з підставками під долоні. Це насправді гарне рішення при тривалих поїздах. В них до всього ще й є отвори – в спеку буде стікати піт, в дощ – вода. Так, корпус самоката має захист від вологи та пилу на рівні IP53, але під зливу на ньому попадати небажано. Ще на кермі є дзвінок для подачі звукового сигналу.
Стойку з кермом можна скласти, зачіпивши її крючком за заднє крило. Цей же крюк можна використовувати для перевезення пакетів та невеликих сумок.
Стійка руля має подвійну фіксацію, тому під час поїздки не варто боятися що самокат складеться від удару на бордюрі чи ямці.
Їх до речі ES Series 5 долає нормально завдяки амортизатору позаду. Хоча все ж порадимо для збереження цілісності організму і вузлів самокату, при значних перепадах висот покриття, зійти з нього і перенести.
На кермі є міні-комп’ютер з екранчиком. Він показує режим роботи трьома засічками («овоч»- «навсіампери»), поточну швидкість, заряд батареї, підключення до Bluetooth, активність круїз-контролю. Шрифти та іконки – крупні та добре розбірливі. Хоча в сонячні дні дуже хочеться щоб покриття було матовим, а не глянсовим, половина яскравості просто з’їдається цією блискучкою із логотипом компанії.
Світлове оснащення також включає передній ліхтарик (абсолютно не яскравий), задній габарит – він же стоп-сигнал, пару поворотників в фюзеляжній частині та два жовті катафоти в передній частині і білий катафот попереду.
Ліхтар попереду нажаль не можна налаштувати, він світить зависоко. Він, до того ж, скоріше виконує роль габариту при своїй яскравості, тому варто запастися потужним ліхтарем на тримачі для нічних поїздок.
Задня фара чітко спрацьовує при гальмуванні, має достатню яскравість.
Повороти гарно видно з боку і зовсім не видно ззаду. Там є прозора смужка, але вона зовсім мала – наші водії таке не помічають. Вночі, як від габариту, сенсу в ній більше.
Як їде Acer ES Series 5?
Розгін лінійний, для тих, хто звик до електромоторів прискорення не буде чимось видатним. Максимальна швидкість набирається за 3-4 хвилини, залежить від ваги користувача, вітру, нахилу дороги.
З важким користувачем, на горках самокат підтримує швидкість та іноді навіть знаходить сили на невелике прискорення. Пересування на ньому, можливо, не надто динамічне по мірках любительського електричного транспорту, але розрахувати час на пересування з точки А в точку Б – дозволяє.
При активації круіз-контролю, самокат набирає максимальну швидкість, відповідно до режиму, і утримує її, навіть на спуску. Якщо їхати з гірки, варто відключити круїз і тоді самокат добиратиме швидкість за рахунок інерції.
Куди цікавіше – гальма. Вони є тут дискові механічні та передні електричні. Ефекту рекуперації від гальмування ми не відчули, як і ефективності гальм. До нас самокат наїздив на оглядах 193 км і гальмує він досі все одно мляво, навряд чи колодки не встигнули притертись. Ми підтягнули тросик і хід ручки став трохи коротший, принаймні тепер не треба втискати її в кермо. Якщо їхати у смузі громадського транспорту і Василь на Богдані захоже різко об’їхати тролейбус через другий ряд –щастя, якщо позаду не буде машин і зможете зманеврувати.
Мобільний застосунок
Мобільний застосунок дозволяє поставити самокат на сигналізацію, включити фари (це ж робиться натисненням кнопки на кермі), обрати режим їзди, ввімкнути поворотники в режимі аварійки, активувати круїз-контроль (затискається ручка газу). Тут також виводиться заряд акумулятора, швидкість, пробіг за поточну поїздку та загалом. В налаштуваннях можна обрати одиниці виміру, час автовимкнення комп’ютера самоката, мову та активувати звуковий сигнал для пошуку самоката.
При електронному блокуванні і спробі тягти, самокат заблокує електроне гальмо. Щоправда, нічого не заважає крадію його підняти і закинути в багажник. Дивно що самокат не починає пищати, як це роблять ті ж шерінгові версії. Ще дивніше що при вимкненні комп’ютера на кермі – блокування автоматично знімається… Якщо треба буде лишити самокат без нагляду, радимо взяти з собою велозамок.
Також не вистачає опції вимкнення «підхоплення» ходу мотором. Для початку руху завжди треба спочатку відштовхнутися. У схожих моделях ця опція в застосунках є.
Автономність та пробіг
На зарядку потрібно 8 годин, судячи за показниками батареї на екранчику та у мобільній програмі батарея розряджається більш-менш рівномірно. Роз’єм для зарядки знаходиться під декою, збоку у корпусі під гумовою заглушкою. Роз’єм не надійний, нам після попередніх оглядачів довелось додатково совати і фіксувати штекер щоб лампочка на блоку живлення замість зеленого засвітилася червоним, який означає зарядку.
При вазі в трохи більше 100 кг ми викатували 30-35 км по складному рельєфу доріг, змушуючи самокат тягнути в горку та прискорюватися максимально швидко. При використанні горизонтальних доріжок, схудненні та їзді в більш економному темпі, показник, імовірно, зможе наблизитись до заявлених 60 км. До слова, індикація акумуляторів як завжди працює нерівномірно, краще орієнтуватися на показники в цифрах у застосунку.
Враження
Насправді у самоката досить непогані показники і нормальне оснащення. Він має міцну конструкцію, великі колеса, захист від вологи, ергономічне кермо, пристойний запас ходу. І все це за нормальну ціну, без брендових завищень, які тут, щоправда, ефекту і не отримали. Ми сподівалися що Acer візьме на себе роль «бренда-покращувача» і допрацює всі нюанси із замовленим ОЕМ-електросамокатом, нівелювавши всі недоліки які притаманні цим пристроям. Так, вони взяли якісну батарею яка забезпечує пристойний запас ходу, обрали міцну конструкцію, намалювали красиву апку для смартфонів, додали наліпки на корпус та колеса,. Однак певні моменти залишились, хоча на них можна не зважати, враховуючи досить притомну вартість.
На ринку є схожі моделі з більшою максимальною швидкістю, але меншим запасом ходу і/чи не привабливими застосунками для смартфону. Так, є відомі бренди які навіть дорожче при співставних специфікаціях. Acer ES Series 5 не лишає враження незрозумілої поробки. Навпаки, за базу взято вдалу модель, додані корисні функції та оснащення. Не вистачає кількох деталей та оптимізацій, щоб цей самокат став грозою ринку електротранспорту.
Характеристики електросамоката Acer ES Series 5 (AES015)
Максимальна швидкість: | 25 км/ч |
Круіз-контроль: | так |
Ємність батареї: | 15 А·ч, Li-ion |
Потужність мотора: | 350 Вт |
Привід: | передній |
Гальма: | Переднє електричне + заднє дискове механічне |
Максимальне навантаження: | 100 кг |
Час повної зарядки: | 8 ч |
Габариті складеного самокату: | 1080×490×550 мм |
Габариті розкладеного самокату | 1080×490×1250 мм |
Діаметр колес: | 10″ |
Вага: | 18,5 кг |
Захист: | IPX5 |
Мобільний застосунок: | так |
Ліхтарі, сигнали повороту, катафоти: | LED перед + зад, так, так |
Постачальник: | Предст-во компанії Acer в Україні |
Ціна: | $560 |
Оцінка:
+ потужний мотор
+ задній амортизатор
+ дизайн мобільного застосунку
+ запас ходу
+ якість збірки
+ захист від вологи та пилу
-мляві гальма
-глянсовий екран
-«заховані» поворотники
-слабкий передній ліхтар
-блокування вимикається при відключенні комп’ютера
-не підтримує поточну швидкість круїзом
Читайте також:
Огляд електросамокату iconBIT SMART carbon SCOOTER: на всіх міні-парах
Огляд електровелосипеда Maxxter Allroad: міні-фетбайк
Огляд гіроборда iconBIT SMART SCOOTER: левітуємо зі смаком
Керівник проектів hi-tech.ua
Не пропустіть цікаве!
Підписуйтесь на наші канали та читайте анонси хай-тек новин, тестів та оглядів у зручному форматі!
Планшет Samsung Galaxy Tab S10 Ultra (SM-X926B): багато
Новий планшет Samsung Galaxy Tab S10 Ultra отримав великий 14,6”-екран, топовий процесор Mediatek Dimensity 9300 та стілус S Pen. Спробуємо розібратися для чого такий девайс
Смартфони Oppo Reno 13 та Reno 13 Pro оснастили MediaTek Dimensity 8350, захист IP69 та батарею до 5800 мАг MediaTek Oppo смартфон
Oppo представила нові смартфони Reno13 та Reno13 Pro, що стали першими пристроями з чіпсетом MediaTek Dimensity 8350
Самим заробити ніяк: США виплатить Intel грант на $7,9 млрд Intel бізнес США
Спочатку Intel мала отримати $8,5 мільярда, але через невиконання певних цілей і внутрішніх фінансових труднощів грант скоротили до $7,9 мільярда