Літаюче авто Airspeeder Mk4 для повітряних перегонів з екіпажем працює на водні та набариє максималку в 360 км/год за 30 секунд
26.02.23
Австралійська компанія Alauda Aeronautics — розробник eVTOL для серії перегонів Airspeeder — продемонструвала своє нове літаюче авто Mk4.
Airspeeder — це ліга перегонів електричних літальних транспортних засобів з вертикальним зльотом та посадкою (eVTOL), яка базується в Лондоні. Перші дистанційно пілотовані перегони між двома авто Airspeeder відбулися у листопаді 2021 року. Ліга існує як організація Alauda Aeronautics — компанії електричної авіації, яка проектує, розробляє та будує літаки для перегонів eVTOL.

З моменту запуску Alauda та Airspeeder збирали команди пілотів для участі у перегонах у межах всесвітнього чемпіонату EXA. Повідомлялось, що у березні 2022 року організатори залучили ексгонщика Формули E Бруно Сенну — він став першим пілотом eVTOL і послом ліги.
Тим часом Alauda Aeronautics тестувала свої Airspeeder eVTOL з дистанційним пілотуванням, використовуючи віртуальні кабіни на землі. Перші змагання EXA відбулись минулої осені, коли пілоти Зефатіалі Волш і Фабіо Тішклер отримали повну ліцензію на перегони за участі Mk3 Airspeeder eVTOL — вздовж траси довжиною один кілометр в Австралії.
Однак головна мета Airspeeder і серії EXA полягає у забезпеченні перегонів eVTOL з екіпажем — і з демонстрацією Mk4 організатори підійшли до неї трохи ближче. Проект має стати першим дизайном Airspeeder, яким пілоти фактично керуватимуть вручну з повітря, а не дистанційно.

Крім того, MK4 використовуватиме водневу технологію для живлення — те, чим не могли похизуватися попередні моделі. В основі технології — водневий турбогенератор Thunderstrike потужністю 1000 кВт (1340 к.с.), який, за словами Airspeeder, пропонує запас ходу в 300 км. Двигун обладнаний надрукованою на 3D-принтері камерою згоряння (розробленою спеціально для ракетних двигунів) — це допомагає підтримувати низьку температуру полум’я водню, одночасно зменшуючи викиди закису азоту.

Mk4 презентують як «найшвидший у світі eVTOL», здатний розганятися до максимальної швидкості 360 км/год за 30 секунд з місця. Airspeeder і Alauda Aeronautics стверджують, що льотні випробування з Mk4 вже тривають у Південній Австралії, а перші перегони серії з екіпажем очікуються десь у 2024 році.
Не пропустіть цікаве!
Підписуйтесь на наші канали та читайте анонси хай-тек новин, тестів та оглядів у зручному форматі!
Огляд смартфона Oppo A6 Pro: амбітний
Новий смартфон Oppo A6 Pro – середнячок з функціональністю смартфонів преміум-класу. Виробник наділив його кількома характеристиками, властивими більш дорожчим телефонам. Але не обійшлось і без компромісів. Як саме збалансований Oppo A6 Pro – розповімо в огляді.
Вибір редакції 2025. Найкращі пристрої року за версією hi-tech.ua
Найкращі ігрові ноутбуки, мишки для роботи, клавіатури для ігор, смартфони та бездротові навушники 2025 року. Серед них ми відзначимо найцікавіші і ті, що можемо рекомендувати купити.
Samsung вироблятиме найбільше пам’яті для Apple Apple Samsung бізнес оперативна пам'ять
Samsung стала основним постачальником оперативної пам’яті для лінійки iPhone 17, збільшила свою частку до 60–70 відсотків, тоді як SK Hynix та Micron змістили фокус на випуск високошвидкісної пам’яті для ШІ
Xiaomi Watch 5 – перший розумний годинник з відразу двома медичними сенсорами Xiaomi смарт-годинник
Xiaomi Watch 5 стане старшим рішенням в лінійці пристроїв бренду. Годинник побудований на платформі Qualcomm Snapdragon W5


