Порівнюємо процесори Intel Core i9-10900K та i5-9400F. Бюджетні шість ядер проти топових десяти
07.08.20«Гонка озброєнь» та конкуренція з AMD змусила Intel вкотре збільшити кількість ядер у своїх десктопних процесорах.
Так, в останньому десятому поколінні процесорів Intel Core 10 gen для масової платформи (не HEDT) кількість обчислювальних ядер у флагмані Intel Core i9 -10900K вперше досягло десяти. А із технологій Hyper-Threading обчислювальних потоків стало двадцять.
Така «озброєність» вражає.
Нам стало цікаво, а наскільки такий крутий новий процесор швидше, ніж 6-ядернийi5-9400F, який можна назвати справжнім «народним» вибором за його популярність та хороше співвідношення продуктивності та вартості?
Для тих, хто не знає, десяте покоління десктопних процесорів Intel Core випускається по тому ж 14-нанометровому техпроцесу.
Якихось архітектурних змін не відбулося, проте, CPUIntelCore 10gen не сумісні з материнськими платами минулого покоління.
Вони отримали новий сокет LGA1200 і для роботи вимагають нові материнські плати на базі чіпсетів серії Intel 400.
У таблиці ми зібрали основні характеристики Intel Core i9-10900K та i5-9400F.
Intel Core i9-10900K | Intel Core i5-9400F | |
Сокет: | LGA1200 | LGA1151 |
Кількість ядер/потоків: | 10/20 | 6/6 |
Базова частота: | 3,7 ГГц | 2,9 ГГц |
Boost-частота: | 5,3 ГГц | 4,1 ГГц |
Розблокований множник: | так | — |
Кеш L3: | 20 МБ | 9 МБ |
Офіційна частота пам’яті: | DDR4 2933 МГц | DDR4 2666 МГц |
Техпроцес: | 14 нм | 14 нм |
Штатне енергоспоживання TDP: | 125 Вт | 65 Вт |
Вбудований графічний адаптер: | Intel UHD 630 | — |
Рекомендована ціна у США: | $499 | $157 |
Особливості роботи Intel Core i9-10900K
При першому запуску системи на базі ASUS ROG Strix Z490-E Gaming з’явилося повідомлення, що дозволяє вибрати «стандартний» режим роботи або режим роботи зі зняттям обмежень ( енергоспоживання, струми).
Вся справа в тому, що при навантаженнях на всі ядра з використанням максимальних boost-частот енергоспоживанняIntelCorei9-10900K сильно виходить за рамки заявленого TDP 125 Вт.
Наприклад, у нас у тесті Cinebench R20 при багатопоточному навантаженні за даними HWiNFO енергоспоживання i9-10900K склало близько 205 Вт. А якщо використовувати стрес-тести типу Prime95 воно буде ще вищим.
Далеко не кожна навіть потужна система охолодження впорається з таким навантаженням.
Наприклад, використовувана нами досить потужна ASUS ROG Strix LC 240 RGB при навантаженнях вище 200 Вт працювала вже на межі. Температура процесора забиралася вище за відмітку в 80 °C.
Користувачеві, через налаштування в BIOS материнської плати, надається вибір: або обмежити енергоспоживання на стандартному рівні, але тоді частоти ядер будуть не такими високими при багатопоточному навантаженні, або ж зняти обмеження, віддаючи звіт, що процесор зможе виділяти дуже багато тепла і це треба вирішуватиме установкою дійсно потужного охолодження.
При «звичайному» режимі, так званому power limit 1 (PL1), система все ж таки дозволяє процесору вийти за рамки стандартного енергоспоживання TDP 125 Вт, але короткочасно (на нашій системі приблизно на 50 секунд).
Далі відбувається падіння напруги CPU та частот з обмеженням енергоспоживання до рівня 125 Вт.
У другому режимі power limit 2 (PL2) система обмежуватиме енергоспоживання вже на рівні 250 Вт.
Що ми здобули на практиці?
При використанні ліміту PL1 і навантажуючи всі ядра (багатопотік у Cinebench R20, рендеринг, стрес-тести AIDA64) частота всіх ядер утримується на рівні 4900 МГц, а напруга CPU склала 1,3 В.
Приблизно через 50 секунд відбувається падіння робочої напруги до 1,17 В, зменшуються частоти всіх ядер приблизно до 4200-4300 МГц (залежить від програми) і процесор починає працювати в рамках енергоспоживання 125 Вт.
При однопотоковій навантаженні частоти нашого Intel Core i9-10900K досягали 5100 МГц при напрузі 1,36 В.
В іграх частота зазвичай складала 4900 МГц.
Збираючи статистику робочих частот під час роботи системи, ми помічали, що фіксувалося значення і 5300 МГц, але ці були лише рідкісні короткочасні сплески.
Напрочуд, у просте і при низьких навантаженнях 10-ядерний i9-10900K виявився дуже економічним.
Частоти скидаються до 800 МГц, напруга опускається до 0,79 В, а енергоспоживання, якщо вірити HWiNFO, становило часом лише 9 Вт.
Це навіть менше ніж ми фіксували для Intel Core i5-9400F.
Щодо розгону, то виробник у випадку з Intel Core i9-10900K не залишив практично ніякого резерву.
При цьому сам процесор має розблокований множник, що, загалом, дозволяє зручно експериментувати з частотами, але користі мало.
Так, ви можете отримати дуже невелику збільшення по частотах, але це буде супроводжуватися помітним збільшенням і без того чималого енергоспоживання.
Intel Core i9-10900K проти Intel Core i5-9400F
Платформа Intel 1
- Процесор: Intel Core i9-10900K
- Материнська плата: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming
- Охолодження: СВО ASUS ROG Strix LC 240 RGB
- Оперативна пам’ять: 2×8 ГБ DDR4 3200 МГц (Kingston HyperX FURY DDR4) )
- Відеокарта: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti
- Операційна система: Windows 10 Pro 64 біт (оновлення 2004)
Платформа Intel 2
- Процесор: Intel Core i5-9400F
- Материнська плата: ASUS TUF Z390-PRO GAMING
- Охолодження: СВО ASUS ROG Strix LC 240 RGB
- Оперативна пам’ять: 2×8 ГБ DDR4 3200 МГц (Kingston HyperX FURY DDR4) )
- Відеокарта: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti
- Операційна система: Windows 10 Pro 64 біт (оновлення 2004)
Процесор Intel Core i5-9400F тестувався у штатному режимі без розгону.
Intel Core i9-10900K також працював без розгону, але для нього ми окремо проводили тести із заводським обмеженням з енергоспоживання (Intel Core i9-10900K PL1) та без обмеження (Intel Core i9-10900K PL2).
Для забезпечення гідного охолодження Intel Core i9-10900K застосовувалася досить просунута водянка ASUS ROG Strix LC 240 RGB.
Зверніть увагу, що в іграх, принаймні в нашому наборі, енергоспоживання Intel Core i9-10900K не виходить за межі штатних 125 Вт, тому на відповідних графіках у цьому випадку немає поділу на Intel Core i9-10900K PL1 та Intel Core i9-10900K PL2.
Для обох процесорів використовувалася пам’ять Kingston HyperX FURY DDR4 RGB з частотою 3200 МГц (активувався XMP-профіль).
У іграх продуктивність часто обмежується можливостями не процесорів, а відеокарти. Щоб це мінімізувати, ми використовували найпотужніший графічний адаптер ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti.
Як не дивно, але навіть така відеокарта стримуватиме загальну продуктивність в іграх при високих налаштуваннях графіки.
Чим слабша відеокарта і чим вищий роздільна здатність та рівень графіки, тим менший рівень FPS в іграх залежатиме від процесора.
У кожній грі використовували два режими.
Перший, з роздільною здатністю 2K (2560×1440 пікс.) та високими або максимальними налаштуваннями графіки.
І другий із зниженим до Full HD (1920×1080 пікс.) роздільною здатністю та середнім або низьким рівнем графіки.
Розриви в результатах при легшому навантаженні повинні бути більшими. Подивимося…
Докладніші описи тестових завдань див. нижче:
Cinebench R20 є популярним тестом рендерингу зображення. Дозволяє симулювати багатопоточне або однопоточне навантаження
Blender 2.83 — бенчмарк із 3D-рендерінгом
Corona 1.3 — 3D-рендерінг
Adobe Premiere Pro — експорт відеофайлу у формат HEVC (H.265) з накладенням тексту на зображення без використання апаратного прискорення GPU
Adobe Photoshop тест PugetBench — спеціальний комплектний тест PugetBench з набором операцій, що виконуються в графічному редакторі
7-Zip — час архівування різноманітного набору файлів загальним обсягом 3,4 ГБ з рівнем стиснення «максимальний»
HandBrake — час перекодування відеофайлу H.264 Full HD у формат H.265
PCMark 10 Digital Content Creation — набір тестів з обробки фото, рендерингу, редагування відео, об’єднаних категорію Digital Content Creation, яка є частиною бенчмарку PCMark 10 Extended
Shadow of the Tomb Raider, Metro Exodus, Total War: Three Kingdoms, Forza Horizon 4, Far Cry 5 — ігри з вбудованими бенчмарками.
Продуктивність у програмах
Продуктивність в іграх
Висновки
Аналізуючи результати можна бачити, що максимальна різниця між Intel Core i9-10900K и Core i5-9400F досягається в додатках, які вміють задіяти всі обчислювальні ядра та потоки (Cinebench R20, рендеринг).
Хороший розрив видно також при архівуванні, перетворенні відео.
Що стосується ігор, що при високій якості графіки та роздільній здатності 2K навіть такий потужний відеоадаптер як NVIDIA GeForce RTX 2080 < strong>Ti стає обмежуючим фактором і різниця між i9-10900K та Core i5-9400 F, часом, виявляється практично непомітною (Metro Exodus, Forza Horizon 4).
Зменшення роздільної здатності та рівня графіки, прогнозовано, призводить до збільшення розриву між i9-10900K та Core i5-9400F, але все одно, цей розрив становить відсотки, десятки відсотків, але не рази.
І чим слабше відеокарту ви використовуватимете, тим меншою буде різниця між процесорами.
Звичайно, у разі стримінгу ігор перевага i9-10900K, з його запасом ядер, буде вже суттєвою.
До речі, Core i5-9400F, який ще дуже широко представлений продажу, показав себе дуже непогано в іграх, навіть у парі з флагманським графічним адаптером RTX 2080 Ti.
Ще до проведення тестів було зрозуміло, що Core i9-10900K сильно поступиться Core i5-9400F за співвідношенням продуктивності та ціни. Він не настільки швидший, наскільки дорожчий.
Але в таких топових продуктах, як i9-10900K вартість відіграє далеко не головну роль.
Подібні пристрої вибирають користувачі, коли потрібно щось найкрутіше, найшвидше і нове в рамках обраної платформи.
Висловлюємо подяку компанії ASUS за надане обладнання
Дивіться також:
Огляд відеокарти MSI Radeon RX 5600 XT Gaming X. Витримала літню спеку?
Огляд відеокарти ASUS ROG Strix Radeon RX 5600 OC. Порівнюємо з RTX 2060
Інженер Тестової лабораторії
Не пропустіть цікаве!
Підписуйтесь на наші канали та читайте анонси хай-тек новин, тестів та оглядів у зручному форматі!
Тест ноутбука Asus Zenbook S 14 UX5406S: ультра-компакт
Компанія Asus випустила оновлену модель у сімействі ноутбуків Zenbook S. Розглянута модель UX5406S отримала новий процесор Intel покоління Lunarlake. Чим цікавий лептоп і нові комплектуючі – розповімо далі.
Патч для гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl на 100 ГБ підвищує інтелект ігрових персонажів ігри оновлення
Розробники GSC Game World випустили величезний патч для S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl на 100 ГБ, який вносить сотні виправлень та покращень у гру, включаючи поведінку ігрових персонажів
Китай розробляє свої альтернативи Bluetooth та Wi-Fi Bluetooth Wi-Fi Китай розробка
Китай затвердив новий універсальний бездротовий протокол Star Flash, який обіцяє спростити управління пристроями та зміцнити технологічну незалежність країни, повідомляє The Register. Цей крок може значно вплинути на глобальний ринок технологій.