Огляд електровелосипеда Acer eUrban eBike R: їдемо сотку?
20.05.24
Компанія Acer вирішила не зупинятися на експериментах з електричними самокатами та цього року здивувала новим класом техніки – електровелосипедами. Навіть пошукові системи настільки шоковані розширенням портфоліо, що в результатах видають серію захищених ноутбуків Acer Urban, але ніяк не велосипеди. І все ж Acer eUrban eBike R побував у нас, і ми готові поділитися враженнями від міського байка з електромотором.
Позиціонування
Цей пункт є важливим для багатьох пристроїв, але для електричного велосипеда, особливо. Сьогодні байків з електромоторами вже безліч. Деякі використовують двигуни встановлені у ступицях, деякі вбудовані в каретку. У саморобних моделей акумулятори ставлять на багажник або у трикутник рами, а заводські акумулятори найчастіше ховаються в рамі. Все це впливає не тільки на естетику, а й центр ваги. Як і якість компонентів, що очевидно впливає на ефективність двигуна та батареї.
Так ось у Acer eUrban з якістю компонентів та ергономіко в цілому – все гаразд. Він звичайно ж найкраще підходить для парків, підкорення велодоріжок та добре утрамбованих ґрунтових доріг. Епізодичний пісок трохи зіб’є його з траєкторії, але раз-два потерпіти можна.
Комфорт експлуатації знижується на наших теренах. Що при з’їздах-заїздах на бордюри, що при їзді дорогами, які ремонтують, коли не потрібно. Велодоріжки та проїжджа частина мають найкраще для нього покриття. Так, по напливах асфальту, ямам, і вибоїнам від коріння дерев, він, звичайно, проїде, але райдеру буде боляче.
Дизайн
Загальний вигляд Acer eUrban ми б описали як «сучасний, стриманий, трохи аскетичний». Пір’я вилки широке і плоске, вони додають образу урбан-стилю. Якщо зняти крила та багажник, то залишиться класичний міський велосипед із великими колесами.
Чорний багажник, педалі, крила, фара, лише трохи хрому і світловідбивні смуги на покришках загалом створюють образ дорогої моделі. Чорний колір всіх елементів не дозволяють одразу зрозуміти, що перед нами електро-велосипед. Вже під час поїздки окреслюється спритний характер та накат, які забезпечують хорошу динаміку.
Обладнання
Геометрія рами трохи ближча до MTB, верхня труба майже горизонтальна. Проте посадка вертикальна і в цьому проявляється незручність при їзді покриттям поганої якості. Всі вібрації та поштовхи дуже відчуваються, оскільки руки не знімають частину навантаження.
Виделка не має амортизації, тому варто акуратно проїжджати бордюри та нерівності. Центр ваг і так зазвичай зміщується назад при їзді велосипедом, а тут ще додається багажник і електромотор в колесі.
З електроніки – мотор, батарея, пульт на кермі та фара. Поворотів-стопів немає. У комплекті є задній червоний катафот, просто він не потрапив до нас. Пульт керування з монохромним 1,4-дюймовим дисплеєм з підсвічуванням встановлений зліва на кермі. Щоб «завести» байк, потрібно спочатку затиснути кнопку на батареї, а потім маленьку кнопку посередині пульта.
Акумулятор великої ємності вбудований у нижню трубу рами. Те, що він знаходиться навіть ближче до переду – дуже добре, знімається хоч якесь навантаження на заднє колесо. Ємність батареї – 504 Вт·год. На її повну зарядку потрібно 4,5 години.
Корпус батареї захищений від вологи та пилу за стандартом IPX5. Тож потрапити під дощ не надто страшно. При бажанні акумулятор можна зняти та забрати з собою на зарядку додому. Щоб це зробити, потрібно буде відкрити замок поруч із батареєю.
Мотор потужністю 250 Вт встановлений у задній осі. Він виконує роль помічника, активуючись під час обертання педалей. Ми помітили, що він іноді «забуває» вимикатися і продовжує працювати навіть коли педалі не крутять.
Також є спеціальний режим допомоги під час підйому. Затиснувши кнопку пульта на кермі, двигун активізується, розвиваючи швидкість 5 км/година. Крутного моменту достатньо щоб витягнути двадцятикілограмовий байк по пандусу пішохідного переходу або навіть сходами.
Максимальна швидкість якої можна досягти з помічником – 25 км/год. За фактом ми змогли розігнати його з гірки до 45-46 км/год. Електронного обмежувача, на щастя, немає, тож максималку можна підтримувати і педалями, і двигуном.
Усього є п’ять ступенів градацій допомоги. Вони перемикаються кнопками “вгору” і “вниз”. На першій можна пересуватися горизонтальною рівною поверхнею зі швидкістю 10 км/год. П’ятий ступінь дозволяє набрати 20 км/год за кілька секунд обертання педалей, а потім ще 5 км/год залежно від типу покриття та вдало обраної передачі.
Звичайно, варто стартувати з першої передачі та в міру прискорення перемикатися на підвищені. По-перше, так можна виграти кілька секунд до максималки, а по-друге, і що важливіше, так менше зношуються зірки. Стартанути з 6-7 передачі з електромотором не так вже й важко, а ось зірки зітруться на пару сотень кілометрів раніше.
Попереду встановлено світлодіодну фару. Вона вмикається затисканням кнопки “вгору” на пульті. Оскільки немає ні габаритної лампи, ні стопа, ні поворотників, про позначення себе на дорозі варто подбати додатково, а маневри показувати руками. Ну чи проапгрейдить коня набором світлових приладів.
Хороший бонус – це комплектні крила. Вони закривають більшу частину колеса, звідки летітиме вода і бруд. Також позаду є алюмінієвий багажник із притискною скобою. Хороша якість і відчувається не надто важким, та й за стилем підходить. Також є підніжка.
Насос, який ви могли помітити на фотографіях, в комплект не входить, це турбота представництва компанії Acer.
Враження
Загалом емоції та комфорт від електровелосипеду Acer eUrban-R забезпечені. Він зручний, ергономічний та має хорошу динаміку. Це насамперед міська модель, тому звинувачувати його в поганій прохідності або жорсткості при проїзді ямок – не варто. До речі, на виставці Taipei Cycle раніше з’являлися й інші велосипеди від Асер. Серед них eCity-R, у якого відкрита рама та 7-швидкостей. Також ми писали про модель з назвою «приберіть-дітей-від-екранів» ebii.
Встановлено комплектуючі середнього рівня. Може здатися, що для електричного велосипеда варто використовувати більш надійні варіанти. Хоча б задню перекидку рівня Shimano Deore. Однак це все-таки міський формат, на якому передбачається без поспіху їздити парком і на роботу милою, порожньою від пішоходів, велодоріжкою. Допускається, що наїзник може забути скинути передачу і почати рухи з великої зірки, вдавлюючи з усієї сили педалі. Кілька разів Altus це витримає та його заміна буде значно дешевше ніж Deore. А ось гідравлічні дискові гальма показали себе чудово і за це окрема вдячність. Як-то кажуть – “гальм багато не буває”.
Пульт керування зручний та з інтуїтивним управлінням. Виводиться вся необхідна інформація – швидкість, рівень допомоги, загальний пробіг, пробіг після зарядки. Під час запуску разом з одометром відображається піктограма Bluetooth. Велосипед може передавати дані про батарею, швидкість і пробіг на смартфон. Щоправда, на всіх редакційних смартфонах програма Acer eMobility «вилітала».
Неприємні глюки в роботі мотора та пульта були, без цього ніяк. Наприклад, двигун продовжував працювати навіть коли педалі не крутили, це зручно, але наскільки ми зрозуміли не передбачено. Імовірно, це може бути пов’язане з тим, що це все-таки тестовий екземпляр, який «ганяли в хвіст і гриву».
Заявлений запас ходу 110 км. На наш досвід один з трьох поділів заряду батареї відповідає за 33-35 км. 87 км ми на ньому проїхали і залишився ще один поділ. Тож із поправкою на вагу, ефективне перемикання передач та кількість спусків, сотня – більш ніж реалістичний показник запасу ходу.
Чи підійде він для подорожей на далекі відстані? З погляду автономності та наявності зручного багажника – так. Однак довго сидіти на комплектному сідлі незручно. Штатні покришки не розраховані на ями та помітні нерівності покриттів. Вони змушують вібрувати весь велосипед із вершником навіть на парковій бруківці. Якщо встановити гуму більшого профілю – можливо, стане комфортніше, хоча велика вага залишиться.
Якби, скажімо, на Коростишівський кар’єр була велодоріжка з Києва, то так, з ночівлею чи привалом на 4-5 годин для відпочинку та зарядки батареї, туди й назад можна було б з’їздити.
На жаль, усі ці загалом позитивні емоції знижує ціна в Україні. Звісно, основним чинником є економічні реалії. Вартість понад 2000 умовних одиниць зараз це багато за електробайк такого класу. І його не варто покращувати надійнішими комплектуючими або додавати забуту фару ззаду, достатньо знизити ціну на 300, а краще за 500 доларів і тоді ця модель стане ціновою рекомендацією номер один.
Сухі велосипедні дані Acer eUrban eBike R
- Встановлено 28-дюймові ободи Swift Arriv. Типорозмір покришок – 700x40C;
- Монетки та задня перекидка – Shimano Altus;
- Шатуни та зірка – Prowheel RPL Позаду – 9 зірок;
- гальма гідравліка Shimano MT-200. Гальмівні диски 160 мм.
Загальні характеристики електровелосипеда Acer eUrban eBike R (AUR-R5070L-230)
Рама: | L, алюміній |
Діаметр коліс: | 28” |
Діаметр гуми: | 700x40C |
Кількість швидкостей: | 9 |
Гальма: | Дискові, гідравлічні |
Трансмісія: | Shimano Altus |
Двигун: | 250 Вт, захист IPX5 |
Акумулятор: | LG (виробництво Reention), li-ion, 504 Вт·час |
Максимальна швидкість: | 25 км/год |
Заявлений запас ходу: | 110 км |
Дисплей: | 1,4”, захист IP65 |
Вага: | 21 кг |
Максимальне навантаження: | 120 кг |
Габарити, рама L: | 180×65×108 см |
Постачальник: | Предст-во компанії Acer в Україні |
Ціна: | $2350 |
Оцінка:
+ потужність двигуна
+ запас ходу
+ ефективні гальма
+ комплектація
-ціна
Читайте також:
- Огляд електросамокату Acer ES Series 5: ніколи не пізно
- Електро-променад з велосипедом Maxxter City
- Еко-бездоріжжя: огляд електровелосипеда Maxxter Allroad
Керівник проектів hi-tech.ua
Не пропустіть цікаве!
Підписуйтесь на наші канали та читайте анонси хай-тек новин, тестів та оглядів у зручному форматі!
Asus Zenbook S 16 (UM5606): нова хвиля
Новий ноутбук Asus Zenbook S 16 виконаний у корпусі з незвичайного металу, побудований на базі свіжої платформи AMD, адаптованої для ІІ, та має відмінну автономність. Розкажемо про цей преміальний ноутбук детальніше
Akash System використовує алмази для охолодження процесорів у дата-центрах, космічній та військовій техніці процесор розробка
Akash System уклала меморандум із Міністерством торгівлі США, розраховуючи на $18,2 мільйона прямого фінансування та $50 мільйонів податкових пільг. Додатково стартап вже залучив 18 мільйонів доларів від венчурних інвесторів.
Bugatti W16 Mistral розігнався до 453,91 км/год і став найшвидшим родстером у світі автомобіль
Хоча Bugatti не розкрила, чи вносилися зміни до силової установки, автомобіль використав той же 8.0-літровий W16 двигун з чотирма турбінами та потужністю 1600 к.с.