Муки вибору монітора на прикладі Acer G245H Bbd
09.02.12Вибираючи новий монітор слід конкретно знати для яких цілей і завдань він буде використовуватись в подальшому(робота з фото, ігри, перегляд фільмів і тп.). Слід пам’ятати, що монітор вибирається на 3-5 років, протягом яких вам доведеться постійно з ним працювати. Тому головне, щоб вам було комфортно це робити.
Дехто не задумуючись іде в магазин і покладаючись лише на консультанта, які не завжди компетентні, купує монітор. А прийшовши додому і розпочавши користування ним, ви розумієте, що вибрана модель зовсім не підходить вам і ви відчуваєте дискомфорт при роботі. Тому, щоб такого не сталося, далі ми розглянемо теоретичну частину матеріалу, а далі і на практиці спробуємо відповісти на цікаві всім питання.
Базові поняття ❗
Заглянувши в паспорт будь-якого монітору ви зустрінете таке поняття, як час відгуку матриці, що вимірюється в мілісекундах(мс, ms). Тобто це час за який піксель переходить від чисто чорного до білого і назад. Але ще зустрічається час відгуку, який виміряно по методиці GtG(Gray-to-Gray — з сірого на сірий), тобто виміряється час між всіма можливими режимами пікселя і після чого підраховують середнє арифметичне. На практиці час відгуку виміряний першим способом і згідно GtG, різниця в рази. Так швидкість відгуку матриці в 5мс, яка вказана згідно першій методиці, буде в дійсності відповідати 20-25мс, згідно GtG. Слід звертати на це увагу. Зрозуміло, що чим меншим буде час відгуку, тим це краще. Побутує думка, що при великому часі відгуку у нас буде розмазана картинка і різні артефакти. Але, навіть, на бюджетних матрицях ви навряд помітите “шлейфи” у зображенні, хіба що в надзвичайно динамічних іграх і то незначні.
Ще одним важливим параметром, який вам зустрінеться є контрастність. Це співвідношення рівня білого кольору до чорного кольору( вказують як 2000:1 і тп). Рівень чорного кольору вимірюється при зниженні на мінімум підсвітки, а рівень білого при її максимальному значенні. Тому в реальних умовах цей параметр може різнитися. Зустрічається, що замість звичайної контрастності зустрічається параметр – динамічна контрастність. Ідея динамічної контрастності полягає в тому, що дивлячись фільм в темних сценах рівень освітленості автоматично знижується, а у світлих навпаки збільшується. Тому, якщо електроніка може автоматично змінювати яскравість підсвітки в двічі, із стандартних 10000:1, яких достатньо і так, то динамічна контрастність буде уже 20000:1. Чесно кажучи для фільмів може це і корисно, але в іграх навпаки, шкодить тому геймери власноручно піднімають яскравість підсвітки. вище.
Щодо підсвітки, то в старих CRT моніторах вистачало 150 кд/м2(cd/m2), а зараз достатньо 250кд/м2 і вище. Також виробники часто іменують монітори на світлодіодах, як LED(насправді такими є тільки вуличні табло в яких зображення формується виключно світлодіодами). В основному в моніторах встановлені білі світлодіоди на торцях і відповідні розсіювачі. Тому про виграшу у передачі кольорів ми не отримаємо, але виграємо в енергоефективності і довговічності в порівнянні з класичними флюорисцентними лампами з холодним катодом(CCFL), а також зменшення габаритів. Існує технологія, де зображення формується тріадами із червоних,зелених, синіх світлодіодів, що дуже дорого, але дає прекрасні плоди в плані охоплення кольорів.
Температура кольорів, в Кельвінах. Це температура до якої потрібно нагріти абсолютно чорне тіло, щоб отримати світіння необхідного спектру. У моніторах можливе регулювання основних кольорів RGB(червоний, зелений, синій). Більшість моніторів “грішать” присутністю сірого кольору в спектрі, це зумовлено тим, що абсолютно білий колір поняття відносне. Для цього можна в ручному режимі відкалібрувати монітор. Взявши білий лист паперу і виставивши білий фон на моніторі, регулюючи значення RGB, так, щоб отримати білий колір без всяких домішок.
Охоплення кольорів. Наші очі сприймають світло в діапазоні хвиль від 380 до 700нм. Цей параметр залежить як від типу матриці, так і типу підсвітки. Але через використання моделі RGB, яка невзмозі описати весь спектр того, що бачить наше око. Сучасні монітори використовуючи CCFL, мають певний зсув кольорів через особливості ламп. На виході ми отримуємо зображення із домішками паразитного кольору. Від цього страждає кінцевий споживач, але вихід є з використання вищезгаданих тріад із світлодіодів. В результаті ми отримаємо більшу кількість відтінків кольорів і кращу глибину кольору.
Що беремо ❓
Одвічне питання, на яку суму ми розраховуємо? Допустимо, що в нашому розпорядженні 180 вічно зелених доларів США. Тому відштовхуючись уже від бюджету ми можемо відсіяти деякі моделі. Нажаль про дисплеї на IPS і C-PVA, а також їхніх похідних можна забути. Доведеться вибирати із дисплеїв на самій розповсюдженій і дешевій матриці – TN+Films, яка на відміну від дорожчих, страждає малими кутами огляду і має менший кольоровий обсяг, але кращий час відгуку.
З попереднього розділу можна зрозуміти, що нам підійде монітор із контрастністю порядку 10000:1 і яскравістю вище, або рівною в 250кд/м2 . Для заядлих геймерів слід звернути свою увагу на монітори з малим часом відгуку матриці, порядку 2мс, але це не так і критично, якщо і вибрати 5мс.
Сучасні монітори з роздільною здатністю 1920×1080 стали уже нормою, тому варто виключити монітори із 1680х1050, які уже ставлять хіба, що в офісах. Також потрібно зважати чи буде зручно працювати на такому моніторі з дрібними пікселями, звісно можна збільшити там масштаб, чи шрифти, але це додаткові міри яких можна уникнути, взявши монітор з більшою діагоналлю.
Ганятися за тим, щоб частота оновлення екрану була більше 60Гц, також неварто, тому, що на відміну старих CRT моніторів, нові РК(рідкокристалічні) не мають такого горизонтального мерехтіння, яке аж “виїдало” очі. Звісно, якщо у вас достатньо коштів то можна звернути свою увагу на монітори, які мають 120Гц. Крім малого часу відгуку дані монітори можуть похвалитися підтримкою виведення 3D зображення, якщо є відповідне обладнання, але навіть без нього можна відчути різницю.
На даний момент співвідношення в моніторах переважає 16:9, яке зумовлене меншою кількістю залишків при виробництві матриць. Широкоформатні монітори заполонили наше життя і не варто думати, що ми отримаємо якийсь дискомфорт. Монітори такі ж зручні, як із співвідношенням 16:10 чи 5:4 “квадрати”.
Обов’язковим атрибутом має бути присутність в моніторі кілька сучасних інтерфейсів виводу зображення. Хоча і давно ми користуємося аналоговим D-Sub(VGA), але якщо не хочете мати проблеми із виводом зображення, то краще використовувати цифровий DVI-D, або HDMI чи Display Port.
Також варто звернути увагу на кути огляду монітору(більше – краще), але на дуже велику різницю між моделями на дешевих TN матрицях можна не розраховувати. При можливості розширення бюджету, краще звернути свою увагу на монітори з IPS матрицями, які мають хороші кути огляду, як по горизонталі, так і по вертикалі.
Решта справа смаку, який там дизайн і колір буде у вашого монітора кожен може обрати самостійно. Комусь подобається матовий пластик, через його практичність. А комусь глянцевий, через його блискучість, але на останньому дуже видні дрібні подряпини, пил і відбитки пальців.
Тепер можна переходити безпосередньо до огляду монітора Acer G245H Bbd, який був придбаний в результаті вище викладених роздумів.
Технічні характеристики
Монітор, тайванського гіганта Acer, відноситься до серії G. Зважаючи на свої непогані характеристики і демократичну ціну, монітор має непогані шанси бути популярним у користувачів з обмеженим бюджетом.
Відносно характеристик, то перед нами досить проста і сучасна модель із ламповою підсвіткою(CCFL) на матриці TN+Films. Максимальна заявлена яскравість дисплею складає 300кд/м2, а контрастность 80000:1(Adaptive Contrast Management — адаптивне керування контрастністю). Час відгуку матриці складає 5мс, але нажаль виробник не вказує методику вимірювання. Серед присутніх інтерфейсів для підключення відеосигналу: D-Sub (VGA), DVI-D.
Комплектація
Китай поставляє монітор в великій картонній коробці, де він надійно захищений пінопластом від дорожніх перипетій. На коробці присутнє зображення монітору і його ключові характеристики, а також є зручна ручка для його транспортування від магазину додому.
В комплект входять:
• Європейський мережевий шнур;
• Мережевий шнур UL Listed CordSet, типу SVT і розетки на 10 А / 125 В;
• Кабель D-Sub;
• Інструкція по швидкому старту (Quick Start Guide);
• Листівка із відповідністю монітора сучасним стандартам;
• Диск на якому із програмою Acer eDisplay Management, присутня вся документація;
Комплектація досить стандартна. Краще б замість додаткового мережного шнура, який стане в нагоді жителям США, був DVI-D, який рекомендується докупити окремо.
Дизайн і ергономіка
Монітор виглядає дуже стильно. По краях виконаний із матового пластику, що дуже практично, а ближче до екрану присутні вставки із глянцевим покриттям, що сходяться у своєрідний трикутник, який додає своєрідного шарму. У вверхньому правому куті розташована назва моделі, а в низу красується у самому центрі серебристий напис – Acer.
Монітор, вага якого складає 5,19кг, оснащений підставкою, яка має вигляд на кшталт літери К. У матеріалах підставки присутній, як метал так і глянцевий пластик. На низу підставки присутні гумові вставки, що додають стійкості монітору. Загалом підставка чудово доповнює дизайн монітору. При незначній вібрації, монітор хитається, але це некритично, та і це можна зрозуміти, зважаючи на досить чималу вагу.
Взявшись обома руками за дисплей, можна відрегулювати кут нахилу, для зручності роботи, в діапазоні 5-15°.
У центрі задньої частини монітору присутні чотири отвори, які відповідають стандарту VESA 100×100 мм, тому є можливість використовувати кронштейн і вішати дисплей на стіну.
Інтерфейси для підключення шнура живлення і кабелю відеосигналу знаходяться в низу задньої частини, де і мають бути.
Присутній також замок типу Kensington для попередження крадіжок. Блок живлення монітору розташований в середині, на відміну від деяких інших моделей моніторів, що і зумовлює додаткову вагу.
Загалом монітор виконаний із якісної матеріальної бази і в ньому відсутні будь-які скрипи чи зазори в корпусі, що можна занести в копилку виробнику.
Меню і управління
Механічні клавіші управління монітором Acer G245H Bbd розташовані на нижній грані в правій частині корпуса у кількості п’ятьох штук.
Хоча їх розташування і позначено на передній рамці, але ніякого роз’яснення і світлової індикації непередбачено. Чесно кажучи не дуже вдале розташування клавіш, що в багатьох може викликати нарікання.
Під час роботи світлодіод горить синім кольором, а в режимі сну – помаранчевим. Натиснувши будь-яку із чотирьох клавіш управління, можна викликати екранне меню.
Вибравши клавішу “е” ми потрапляємо в підменю де можна вибрати готові профілі роботи монітору, типу: стандартний, кіно, зображення, еco, або режим користувача де збережені самостійно задані параметри користувача.
Із клавішою “Auto”, думаю все зрозуміло, монітор автоматично налагоджує усі параметри.
Натиснувши клавішу із значком списку, відкривається можливість налаштувати профіль користувача. Присутня можливість зміни мови меню на російську.
Вище знаходиться пункт, де можна змінити положення OSD(екранного меню).
Можливо відкалібрувати такі важливі параметри як: яскравість, контрастність, температуру основних RGB кольорів і тп. Відключити чи включити технологію Adaptive Contrast Management — адаптивне керування контрастністю.
Можна побачити налаштування монітору на даний момент.
Натиснувши клавішу “Input”, монітор перевіряє підключення по одному із інтерфейсів, або виводить зображення про відсутність сигналу.
Загалом в моніторі присутні всі важелі, для тонкої калібровки, що має сподобатись досвідченим користувачам. А для більшої зручності, на диску можна знайти програму Acer eDisplay Management, яка дублює пункти меню.
Враження від роботи з монітором
Через відсутність можливості використовувати в тестуванні будь-які пристрої, типу колориметрів чи спектрометри, ви дізнаєтесь тільки про суб’єктивну думку автора.
Перше, хочеться відмітити в роботі монітору, після довгої експлуатації CRT монітору, то це відстунтість такої втоми очей, яка була. Підсвітка яскрава, але при цьому не викликає дискомфорту, навіть при тривалому часі роботи. Надзвичайно порадувала величезна просто діагональ в розмірі 61см, за якою зручно працювати із текстом чи робити якісь креслення, надзвичайно багато робочого простору. Переглядати фільми і грати у сучасні ігри в FullHD дуже приємно.
Від приємного перейдемо до сумного. Якщо горизонтальні кути огляду недуже впливають на зображення,(змінюючи кут незначно втрачається контрастність картинки), то при зміні вертикального кута – зображення просто втрачає свої кольори. Але не слід думати, що це щось страшне, це “хвороба” всіх дисплеїв на TN матрицях. Всеодно основну кількість часу ми дивимось прямо на монітор, і тільки в незначній кількості під різними кутами. Було помічено, що в іграх темні ділянки стають ще темніші, тому технологія автоконтрасту була вимкнута, а в іграх яскравість підвищувалась. Ніяких артефактів чи не співпадіть, навіть, у самих динамічних іграх не було помічено.
Для отримання більш реалістичної картинки рекомендується вибрати готовий профіль “зображення”, якщо нема великого бажання копирсатися в налаштуваннях.
Була, також, помічена нерівномірність підсвітки по краях і в центрі монітору, що теж несильно радує. Але, загалом монітор залишає приємне враження від користування ним.
Висновки
При виборі нового монітору слід не полінуватися і розібратися в основних поняттях і характеристиках, які впливають на його роботу. Чітко визначитись, для яких цілей він буде призначений і на яку суму ви розраховуєте.
Якщо ви працюєте професійно, чи аматорські із зображенням, то варто звернути свою увагу на панелі із IPS чи С-PVA матрицях. Такі монітори мають більше охоплення кольорів та кращі кути огляду ніж TN.
Ви заядлий геймер і не проти викласти чималу суму? То вам варто звернути на монітори з мінімальним часом відгуку. Чи придбати монітор із частотою оновлення екрану в 120Гц, які підтримують можливість виведення зображення в 3D(технології NVIDIA GeForce 3D Vision, або AMD HD3D). Такі монітори, навіть, при відсутності необхідної відеокарти чи комплекту обладнання для отримання стереоскопічної картинки. порадують вас мінімальним часом відгуку. І в майбутньому, бо монітор, як правило, купується на 3-5 років, зможете докупити відповідне обладнання.
Не варто думати, що монітори на IPS, С-PVA, чи їх похідні не підходять для динамічних ігор. Такі монітори з легкістю підходять для таких завдань, як динамічні ігри. Тому вибираючи універсальний монітор для дому, варто звернути увагу саме на дані монітори.
Щодо нашого учасника огляду. Монітор Acer G245H Bbd має чудовий дизайн, вражаючу діагональ(61см), непоганий час відгуку, має підтримку цифрового інтерфейсу DVI-D, присутня можливість вішати на кронштейн(VESA).
Монітор стане чудовою окрасою робочого столу, як заядлого геймера, так і ділової людини, завдяки своєму стильному зовнішньому вигляду. Все вище справедливе, якщо ви готові миритися із малими кутами огляду і не самою кращою передачею кольорів. В противному випадку, при можливості додаткових витрат, слід звернути свою увагу на монітори з дорогими матрицями, які на нашу радість стають більш доступними.
Плюси:
+ велика діагональ;
+ підтримка DVI-D;
+ висока якість збірки;
+ гарантія 36 місяців;
+ адекватна ціна;
Мінуси:
— малі кути огляду;
— відсутні в комплекті кабелю DVI-D;
— нерівномірна підсвітка;
— не найкраща передача кольорів;
Фанат сайта
Не пропустите интересное!
Підписывайтесь на наши каналы и читайте анонсы хай-тек новостей, тестов и обзоров в удобном формате!
Обзор Bluetooth-наушников Ugreen Choice H6 Pro: удивительные
Несмотря на бюджетность наушники Ugreen Choice H6 Pro получили активное шумоподавление, пространственное звучание и поддержку кодека LDAC. Расскажем детальнее
27-дюймовый монитор Philips 27B2U6903 имеет матрицу 4K и датчик приближения
Philips монитор27-дюймовый монитор Philips 27B2U6903 с IPS-панелью обеспечивает разрешение 4K (3840 x 2160) при частоте обновления 60 Гц, яркостью 350 нит
Суд запретил Google подкупать разработчиков игр для эксклюзивных релизов на Android
Google игры суд СШАСуд США выдал постоянный запрет, направленный на ослабление контроля Google над Android и Play Store, что является результатом антимонопольного иска Epic Games против Google